Polega ono na wykorzystaniu dwóch technologii, a mianowicie malowania proszkowego i aplikacji ciekłej. Każda felga podczas regeneracji jest malowana farbą proszkową. Jest to pierwsza warstwa nakładana zawsze , bez względu na dalszy proces malowania. Kolejne powłoki mogą być zarówno proszkowe jak i aplikowane na mokro. W metodzie systemowej te kolejne warstwy są ciekłe i termoutwardzalne.
Malowanie metodą systemową sprawia , że efekt końcowy jest porównywalny z fabrycznym, bowiem tak malowane są felgi nowe. Największe jej zastosowanie jest w nakładaniu powłok metalicznych z uwagi na dużą gamę kolorów i precyzję pokrycia detalu.
Farby stosowane do metody systemowej mają w swoim składzie komponenty które w procesie utwardzania współpracują ze sobą wiążąc się trwale, co zapobiega rozwarstwianiu , pękaniu i odpryskiwaniu powłoki lakierniczej. Są one dobierane do siębie laboratoryjnie i testowane zanim trafią na detal. Cały proces malowania systemowego felg jest ściśle określony w kartach technicznych. Podane są temperatury i czas wygrzewania poszczególnych warstw farby. Tak pomalowane felgi , zgodnie z procedurą , mają powłokę zbliżoną do fabrycznej.